Stel je eens voor: je opent je mailbox en ziet een e-mail met een onderwerp dat meteen je aandacht trekt. Je opent de e-mail en begint te lezen: een soepel lopende tekst met een heldere boodschap en boeiende inhoud. Je voelt je geïnspireerd, geïnformeerd en geprikkeld om actie te ondernemen. Dát is de kracht van een effectieve nieuwsbrief!
Het versturen van (zakelijke) nieuwsbrieven zorgt niet alleen voor het informeren van je doelgroep, maar ook voor het opbouwen van een sterke relatie met je lezers. Het is hierbij van belang om met regelmaat te mailen en van waarde te zijn. Houd je lezer geïnteresseerd! Sterke nieuwsbriefcampagnes kunnen zorgen voor betere klantbinding, herhaalaankopen en mond-tot-mondreclame. Dat is precies wat jij wil met je onderneming! Het leuke van e-mailmarketing is dat je statistieken kunt bijhouden: je kunt precies de effectiviteit van je campagne in kaart brengen en op basis daarvan aanpassingen doen voor betere resultaten.
Zelf doen of laten doen?
Er zijn allerlei mailprogramma’s die je op een laagdrempelige manier in staat stellen zelf e-mailcampagnes op te zetten. Een nieuwsbrief versturen kun je dus prima zelf. Maar inhoudelijk een goede nieuwsbrief opstellen, is een ander verhaal. Een professionele tekstschrijver zorgt voor een overtuigend verhaal en brengt jouw boodschap op de meeste effectieve manier over.
Ik heb enige jaren ervaring met het opstellen en versturen van nieuwsbrieven, zowel B2B als B2C. Ik weet de juiste snaar te raken bij de lezer en heb de kennis om ze (onbewust) jouw richting op te laten bewegen.